інформаційно-аналітичний портал Українського агентства фінансового розвитку
на головну
Реформи державного регулювання фінансового сектора у США*

За повідомленням агентства Рейтер, адміністрація Президента США та провідні демократи в Конгресі США переходять до посилення фінансового регулювання в США заради запобігання нової банківської кризи. Зміни стосуються банків, страхових компаній, рейтингових агентств, хеджевих фондів, приватних акціонерних компаній, брокерів та обмінних фірм, та в значній мірі розширюють вплив уряду на фінансовий сектор.

Основні аспекти реформи:


Кредитні картки
Палата представників та Сенатський комітет схвалили законопроекти щодо обмеження діяльності компаній-емітентів з кредитних карток. Обмеження зокрема стосуються збільшення комісії та заборони раптового підвищення ставок. Палата схвалила цей законопроект 30 квітня шляхом голосування 357/70. Дебати у Сенаті щодо законопроекту, як очікується, розпочнуться найближчим часом.
Регуляторний ризик виникає для таких корпорацій: American Express, "Бенк оф Америка", JPMorgan Chase, Capital One, Citigroup, Discover Financial.

Житло, іпотеки та сек'юритизації
Сенат і Палата наближаються до згоди щодо питань законодавства для посилення правил, що стосуються іпотечного кредитування, припинення “хижацького” кредитування та надання допомоги домовласникам, які опинилися у скрутному становищі.
Палата схвалила законопроект 7 травня, що змусить іпотечних кредиторів тримати 5 відсотків від суми кредитів, які вони сек’юритизували, посилити нагляд за іпотечними брокерами та захистити позичальників.
Сенат схвалив законопроект 6 травня, яким буде відновлений фонд врядування для житла в сумі 300 млрд. дол., сформований у минулому році. Законопроектом будуть також захищені обслуговувачі іпотеки від юридичної дії, коли вони пом'якшують умови кредитів для позичальників, що потрапили у скрутне фінансове становище. Палата вже схвалила аналогічне законодавство. Погодження може відбутися найближчим часом.
Цей захід Сенату розширить державну кредитну лінію Федеральної корпорації страхування вкладів у тому випадку, якщо резерви агентства знизяться в умовах наростаючої хвилі банкрутств банків.
Регуляторний ризик виникає для таких корпорацій: Citigroup, Wells Fargo, Банк Америки, JPMorgan.

Робота із збанкрутілими установами
Адміністрація Президента направила у Конгрес проект законопроекту щодо розширення повноважень влади, який дозволить уряду припиняти діяльність та закривати великі фінансові компанії-банкрути, які не є банками.
Поки що чіткої процедури для цього не існує. Припинення діяльності буде потребувати за проектом схвалення з боку Державного казначейства, Федеральної резервної системи та Федеральної корпорації страхування вкладів, з консультаціями з Президентською адміністрацією. Казначейство і ФКСВ будуть тоді вирішувати, чи пропонувати фінансову допомогу компанії-банкруту або перевести його у процедуру ліквідації.
Комітет фінансових послуг з житла Палати парламенту США планує провести слухання з приводу цього законодавства.

Регулятор системного ризику
Президентська адміністрація запропонує до кінця червня законопроект, який передбачатиме покладання на Федеральну резервну систему центральної ролі у регулюванні системного ризику в економіці США.
Тепер коли вже відбулися стрес-тести банків, адміністрація переорієнтується на те, щоб сприяти посиленню регулювання банків та ринків з метою запобігання нової фінансової кризи. Існує попередня згода між відповідними посадовими особами з приводу ідеї створення державного регулятора для моніторингу та управління системними ризиками.
Жодне агентство в даний час офіційно не призначене для моніторингу системного ризику, хоча ФРС і Казначейство роблять це неофіційно, поряд з іншими установами, а іноді через Робочу групу по ринках капіталу при Президенті США.
Конгресу також буде надано новий законопроект щодо створення Міжвідомчої ради з фінансової стабільності.
Розгляд цього питання відбуватиметься одночасно з пропозицією щодо органу, що буде займатися реорганізацією збанкрутілих фінансових установ.

Студентські кредити
Президент США Барак Обама у федеральному бюджеті-2010 запропонував припинити дію гігантської федеральної програми гарантування студентських позик і перемістити більшу частину коштів програми в сумі 90 млрд. дол. США у програму прямих кредитів під керівництвом Департаменту освіти.
Дана пропозиція є предметом для розгляду Конгресом і можливих змін. Якщо вона буде прийнята, то як заявило Бюджетне управління Конгресу, це заощадить платникам податків $ 94 млрд. протягом 10 років.
Індустрія студентських позик чинить опір пропозиції адміністрації і висунула альтернативні стратегії.
Регуляторний ризик виникає для таких корпорацій: Sallie Mae (SLM Corp), Student Loan Corp, JPMorgan, Bank of America, ITT Educational Services, Corinthian Colleges.

Стандарти банківського капіталу

Регулятори США, як очікується, будуть конструювати більш суворі стандарти капіталу для банків. Фінансові установи також будуть стикатися з новими вимогами щодо ліквідності, стосовно яких банківські регулятори, як очікується, видадуть настанови протягом першої половини цього року.

Рейтингові агентства
Державна комісія з регулювання фондових ринків SEC розглядає реформи, спрямовані на боротьбу з потенційними конфліктами інтересів у кредитних рейтингових агентствах. Остаточне рішення, ймовірно, буде прийнято за кілька місяців.
Одна з пропозицій спрямована на звільнення фінансової системи від її занадто значної залежності від кредитних рейтингів, але це не підтримується взаємними фондами та брокерським сектором.
Регуляторний ризик виникає для таких корпорацій: Moody's Corp, Standard&Poor's, Fitch Ratings.

Розрахунки та кліринг з похідними інструментами
Оператори, що працюють з валютними інструментами зайнялися створенням клірингових палат для свопів кредитних дефолтів (CDS) згідно нещодавніх регуляторних рішень.
Регулятори США спочатку хотіли CDS проводити через центрального контрагента до кінця 2008 року. Вони погодилися в принципі на спільну політику у клірингу свопів CDS. Але залишаються питання про те, чи буде ФРС або Комісія з торгівлі товарними ф'ючерсами, з відповідною підтримкою торговельних систем, брати на себе лідерство у цьому питанні.
Регуляторний ризик виникає для таких корпорацій: IntercontinentalExchange, Група CME.

Страхові компанії
Підкомітет Палати представників зі страхування проведе слухання 14 травня щодо регулювання страхової галузі. Цей сектор все ще в значній мірі розділений щодо позиції, чи створювати національний регуляторний орган на додаток до нинішньої системи нагляду на базі штатів.
Регуляторний ризик виникає для таких корпорацій: Allstate Corp, Travelers Cos Inc, Hartford Financial, MetLife Inc , Prudential Financial Inc.
© 2003-2009  Українське агентство фінансового розвитку Дизайн та розробка порталу
студія web-дизайну "Золота рибка"