інформаційно-аналітичний портал Українського агентства фінансового розвитку
на головну
Вартість інформаційних активів у сфері фінансових послуг*


У сучасному світі цінність фінансових послуг швидко зміщується від традиційних видів бізнесу в сторону інформації. Ця тенденція характерна для всіх країн, при цьому найбільш виразно вона проявляється в банківській діяльності. Такі висновки випливають з дослідження, проведеного компанією Oliver Wyman, і присвяченого перспективам бізнесу в сфері фінансових послуг.

До кінця поточного десятиліття інформаційні види бізнесу, що відносяться до банківської сфери, такі як незалежні платіжні мережі, кредитні бюро, рейтингові агентства, біржі та провайдери даних, можуть мати більш високу вартість, ніж традиційні види бізнесу, що обліковуються в бухгалтерських балансах.
Більшість компаній, що надають фінансові послуги, можуть стати структурами, діяльність яких визначатиметься інформаційною складовою. При цьому вони будуть розвивати і монетизувати свої інформаційні активи. Компанії, які скористаються даною можливістю, зможуть знайти нішу для процвітання навіть за складних макроекономічних умов та постійних змін регуляторних норм.
З іншого боку, компанії, які не зможуть визначити, як зміни в інформаційній сфері впливатимуть на їхній бізнес, зіштовхнуться з тими ж руйнівними наслідками, що і засоби масової інформації, туристичні агентства, телекомунікаційні компанії та музична індустрія.
Банки і страхові компанії володіють унікальними і надзвичайно цінними наборами інформаційних активів. Після того, як компанія починає об'єктивно оцінювати свої інформаційні активи і розуміти, як зміна цих інформаційних активів у сфері фінансових послуг може сприяти їх монетизації або становити загрозу для цих послуг, вона стає спроможною створити свій інформаційний баланс.
Інформаційний баланс є механізмом, який дозволяє керівникам фінансової установи оцінити свої інформаційні активи, ризики, можливості та загрози. Одним словом, він надає можливість для з'ясування сукупного впливу інформації і розуміння того, як зміни у сфері інформації будуть впливати на доходи, а також на потенційні інвестиції в інформацію.
«Кооперація» між традиційними компаніями, що надають фінансові послуги, та інформаційними компаніями може виявитися одним з динамічніших чинників, що сприятиме розвитку сфери фінансових послуг. Це дозволить поєднувати, доповнюючи один одного, сильні і слабкі сторони цих компаній. Таке партнерство може в найкоротші терміни забезпечити значні тактичні можливості з отримання прибутку.
Сьогодні розвиток цифрового світу і вільний доступ до інформації дозволяє клієнтам більш якісно бачити свої витрати по кожному компоненту набору послуг і оптимально витрачати свої кошти.
Так звані «інформаційні шоки», що визначаються як зміни в поведінці компаній, конкурентів або клієнтів у сфері інформації, здатні чинити сильний вплив на доходи, який аналогічний впливу шоків від зміни процентної ставки та інших макроекономічних факторів (приклад інформаційного шоку: клієнти стають більш гнучкими щодо цін у міру розвитку інформаційного середовища).
Тому довгостроковий успіх використання інформації залежить не від кількості «перемог», а від масштабу «поразок». Компанії, що прагнуть до успіху, повинні забезпечувати сильне управління, щоб уникнути критичних помилок.
«Гроші» є ціннісним бізнесом, а «інформація» дає бізнесу можливість розвитку. Цінність грошей ніколи не була такою низькою, і фінансовим компаніям, які оцінюватимуть свою вартість грошовими балансами, доведеться боротися за можливість розвитку. Перед компаніями, які оцінюють себе по зростанню свого інформаційного потенціалу, відкривається зовсім інше майбутнє.
Зростання інформаційних можливостей в сфері фінансових послуг породжує низку небезпек для компаній. Перша стратегічна небезпека полягає в тому, що співпраця з інформаційними компаніями усуває бар'єри виходу на ринки і робить можливою більш сильну конкуренцію. Друга стратегічна небезпека – це перехід цінності від традиційних гравців до компаній, що розвиваються в інформаційній сфері.

* За матеріалами Oliver Wyman.





© 2003-2013  Українське агентство фінансового розвитку Дизайн та розробка порталу
студія web-дизайну "Золота рибка"