інформаційно-аналітичний портал Українського агентства фінансового розвитку
на головну
Інформаційно-аналітична підтримка банківської діяльності*

К.Аккерман

Внаслідок ускладнення фінансових продуктів і підвищення ризиків та конкуренції на ринку, інформація та аналітика стають все більш важливим інструментом для банківських установ. Це стосується і аналізу загальних тенденцій на ринках, і макроекономіки, і проведення локальних досліджень.

В останні роки серед основних гравців ринку роздрібних фінансових послуг спостерігається тенденція до універсалізації. Так, зараз і банки, й інвестиційні компанії, і управляючі, у разі, якщо вони працюють з приватними клієнтами, орієнтуються на концепцію фінансового супермаркету. Тобто, багато фінансових компаній прагнуть запропонувати повний спектр фінансових послуг – або власних, або партнерських.
В результаті, інформаційна підтримка клієнтів вимагає більшої активності аналітичних підрозділів, а з метою підвищення впізнаваності бренду і поліпшення іміджу стає необхідним більш широке поширення аналітичних матеріалів, оглядів ринку, а також надання коментарів для засобів масової інформації.
Якщо говорити про формування команд, то воно відбувається з використанням традиційних методів. При цьому найчастіше більш ефективно мати свій інформаційно-аналітичний відділ, ніж купувати дослідження на стороні. До того ж, своїм аналітикам можна доручити специфічні інформаційні дослідження для самого банку.
Аналітика може бути корисна банкам не тільки для дослідження та аналізу ринку, але і як якісний піар в ЗМІ. Це пояснюється тим, що традиційна реклама в засобах масової інформації втрачає вплив на читача, а замовні статті – тим більше. Читачі, особливо якщо мова йде про фінансову тематику, достатньо компетентні для того, щоб відрізнити «джинсу» від змістовного тексту. Тому актуальним форматом для банківського піару стають якісні інформаційно-аналітичні матеріали, наприклад, статті та коментарі, що пропонують читачеві повноцінну аналітику про ті чи інші банківські продукти.
Аналітичний піар особливо добре працює для просування інвестиційних послуг. Зараз як приватні, так і корпоративні VIP-клієнти очікують від свого банку високого аналітичного та експертного рівня. Важко довірити свої заощадження, тим більше великі, фінансовій структурі, яка не робить власних оцінок, а також не публікує коментарі і прогнози в ЗМІ.
Зрештою, більшості клієнтів приємніше мати справу з тими банками, аналітики яких знають відповідь на будь-яке питання.
Прийнято вважати, що банківський аналітик – це той, хто щодня дає рекомендації, які цінні папери продавати, які тримати, а від яких позбавлятися. Іншими словами, банківський аналітик чомусь занадто часто представляється інвестиційним. І цей феномен нескладно пояснити: саме ця ніша аналітики є найбільш публічною. Однак під банківськими аналітиками слід розуміти ширше коло фахівців, які досліджують не тільки тенденції на ринках акцій, облігацій та дорогоцінних металів або валют, але також аналізують фінансовий сектор в цілому. Дослідження подібного роду можуть мати дуже важливе значення, оскільки вони дозволяють банку побачити помилки, які він допускає, наприклад, в спілкуванні з клієнтом або в розробці своєї продуктової лінійки, а також дозволяють розібратися в тому, як слід скоригувати свою діяльність, щоб віддача від неї збільшилася.
У ситуаціях, коли виконання поточного завдання вимагає більших ресурсів, ніж є у власному профільному підрозділі, банки співпрацюють з іншими організаціями в галузі надання аналітичної інформації. Мова може йти як про детальний аналіз конкурентів на конкретних регіональних ринках, так і про польові дослідження, наприклад, за технологією «таємний покупець».
Сьогодні багато банків готові віддавати деякі аналітичні функції на аутсорсинг. Мова йде і про «таємні» дослідження конкурентів, і про дослідження, що вимагають особливих компетенцій або доступу до баз даних.
Самі банкіри користуються різноманітними аналітичними матеріалами, і вибір в даному випадку є дуже індивідуальним. Великі банки, в основному, спираються на власну аналітику, але, зрозуміло, відстежують оцінки провідних рейтингових і інформаційних агентств, а також аналітику найбільших світових фінансових організацій, таких як Saxo Bank, HSBC та інших.
Серед сторонніх досліджень, перш за все, використовується аналітика глобальних інвестиційних будинків, які стежать за ситуацією у всьому світі і можуть прораховувати, як глобальні тренди відобразяться на внутрішньому ринку. У той же час, інтересом користуються і бюлетені економічних центрів. Безумовно, матеріали центробанку, міністерства фінансів та інших держструктур займають гідне місце на столі банкірів. При цьому багато з них відстежують звіти інвестиційних банків по ринках капіталу, матеріали по боргових цінних паперах, синдикованому кредитуванню, сек'юритизації активів, а також аналітичні звіти рейтингових агентств тощо.

* За матеріалами bankir.ru.
© 2003-2013  Українське агентство фінансового розвитку Дизайн та розробка порталу
студія web-дизайну "Золота рибка"