інформаційно-аналітичний портал Українського агентства фінансового розвитку
на головну
Вигоди та перспективи інвестування коштів у філателію

Фахівці антикварного ринку вважають інвестиції у філателію досить вигідними і перспективними. Притому, що на філателістичному ринку періодично спостерігаються злети і падіння цін, зростання вартості марок не має зворотного напрямку. Окрім іншого, філателія – це високомобільний спосіб вкладення капіталу.
Банк Solomon Brothers у своєму щорічному рейтингу найбільш вигідних інвестицій поставив це захоплення на четверте місце, причому поштові марки за прибутковістю обігнали навіть цінні папери. Однак вкладати гроші у філателію ризиковано. Формування цін на окремі марки важко піддається прогнозуванню.
Експерти вважають, що в часи фінансово-економічної нестабільності філателістичний ринок особливо пожвавлюється. Одні просто змушені продавати свої марки, а інші заради можливості придбати для себе щось цікаве. Так було в 1998 р., так відбувається і зараз. При цьому, на думку самих філателістів з досвідом, придбати на блошиних ринках раритети чи взагалі щось вагоме навряд чи вдасться.
Згідно з даними компанії Stanley Gіbbons, що надає інформацію про вартість поштових марок по усьому світі, кількість людей, які бажають вкласти кошти в придбання марок, постійно збільшується. За останні роки середнє збільшення вартості колекційних поштових марок склало понад 12% у рік, а відшукати філателістичні раритети стає все важче. Їхня поява і пропозиція стає усе рідкіснішою, тому що вони вимиваються з ринку, постійно осідаючи в численних приватних і музейних колекціях.
В Україні інвестиційна привабливість колекційних марок недооцінюється. Їхнім збиранням в основному продовжують займатися люди, далекі від бізнесу. Серйозні ділові люди не афішують інформацію про свої скарби. Цей фактор визначає і комерційну політику наших антикварних салонів, що, як правило, не займаються операціями з поштовими марками.
Проте експерти вважають капіталовкладення у філателію цілком привабливим. Проте, до цієї справи необхідно підходити більш відповідально, ніж до інвестицій у живопис, скульптуру чи навіть нумізматику. Марки - це значно більш тонкий і делікатний інвестиційний інструмент, ніж усі інші колекційні предмети. Вкладати свої кошти в марки, не будучи серйозним колекціонером, безглуздо, ризики тут надзвичайно високі. Відомо безліч афер, коли дилетанти в цій справі купували нібито коштовні марки й у результаті виявлення підробки зазнавали збитків.
Крім того, поштові марки мають низьку ліквідність, швидко перевести їх у живі гроші дуже проблематично; на них, на відміну від колекційних книг чи листівок, не завжди легко знайти покупця. До того ж більшість філателістів не представляють справжньої цінності своїх колекцій. В основному вони витрачають час на збирання папірців, які нічого не варті, і в результаті виявляються ні з чим.
Купуючи марки в інвестиційних цілях, необхідно керуватися двома основними правилами. По-перше, треба бути готовим до того, що віддача можлива тільки в тому випадку, коли вся колекція чи окрема річ з неї буде виставлена на продаж тільки після закінчення значного проміжку часу. По-друге, вкладати кошти у філателістичні матеріали необхідно після ретельного вивчення сучасного стану ринку і тенденцій росту і спаду за період не менше 5-10 років. Буває, що в один час виникає спонтанний інтерес до марок певної історичної епохи чи тематики, продиктований ринковою грою філателістичних дилерів чи просто модою. В інвестиційній стратегії необхідно керуватися довгостроковими тенденціями.











© 2003-2009  Українське агентство фінансового розвитку Дизайн та розробка порталу
студія web-дизайну "Золота рибка"