інформаційно-аналітичний портал Українського агентства фінансового розвитку
на головну
Як убезпечити свої інтереси при страхуванні автомобіля за системою КАСКО

Страхуючи свою машину за системою КАСКО, ми в першу чергу сподіваємося убезпечити себе в разі неприємностей. Але навіть у випадку придбання полісу, який враховує всі ризики, потрібно уважно читати умови договору, оскільки він може містити зачіпки, завдяки яким страховики відмовляють у виплатах.

Не ставайте провокатором

У деяких випадках страхові компанії прописують у договорі різні умови, убезпечуючи себе від шахрайських дій з боку клієнтів.

Для того, щоб ускладнити шахрайські дії, багато компаній наполягають, щоб автомобіль вночі перебував на охоронюваній стоянці, був обладнаний сигналізацією і щоб у власника після угону на руках залишилися обидва комплекти ключів та документи на автомобіль. Інакше його як мінімум можуть звинуватити в недбалості та провокуванні викрадення через залишені ключі в замку запалювання, а як максимум - запідозрити у шахрайстві й відмовити у виплаті.

Слід вивчити пункт договору, який регламентує нічну стоянку автомобіля, і розібратися, що розуміється даною страховою компанією під терміном «викрадення». Траплялися випадки, коли викрадення автомобіля у страховій компанії називали грабежем і відмовлялися відшкодовувати збиток.

При страхуванні додаткового обладнання теж варто уважно читати умови відшкодування. Наприклад, злочинці розбили бокове скло автомобіля і викрали магнітолу. Звичайно, купити нову останню вийде дешевше, ніж замінити скло. Власник автомобіля приходить до страхової компанії, де його просять пред’явити знімну панель від магнітоли, інакше припускається, що власник сам спровокував злодіїв і виплати йому не належать.

Оцінка суми збитків

При визначенні суми збитків страхові компанії найчастіше користуються послугами свого оцінювача, котрий зазвичай підраховує користь компанії. Іноді власнику автомобіля доводиться докладати 10-15% від суми ремонту з власної кишені.

У цьому випадку є сенс звернутися до незалежного оцінювача, послуги якого доведеться сплатити самостійно. Зате він підрахує збиток за реальними цінами. Головне - передбачити таку можливість в договорі.

Важливо також обрати тариф, у якому не враховується знос автомобіля. Адже при ремонті встановлюватимуть нові деталі, а якщо в договорі передбачена знижка, то розбите оцінюватимуть як старе. Різницю доведеться сплатити з власної кишені.

Підстави для відмови у виплаті

Страхова компанія може відмовити у виплаті в наступних випадках:
1. Якщо не повідомити страхову компанію про те, що трапилося, у визначений договором термін. Клієнт може не повідомити про ДТП з об’єктивних причин, наприклад, перебуваючи в лікарні. Тому варто врахувати таку можливість у договорі, інакше доведеться доводити в суді, що ви не зв’язалися з СК через поважну причину.
2. Клієнт страхової компанії був у стані алкогольного сп’яніння під час страхового випадку.
3. У разі грубого порушення Правил дорожнього руху, наприклад, свідомого виїзду на смугу зустрічного руху або проїзду перехрестя на червоне світло, виплати можуть суттєво скоротитися. Тому не підписуйте документи, де ви визнаєте свою провину, і не залишайте місце події.

Порядок дій

Для того, щоб не мати зайвого клопоту зі страховиками, варто діяти наступним чином.

У випадку ДТП викликати співробітників ДАІ, а також дізнатися якомога більше інформації про іншого учасника аварії: номер автомобіля, паспортні дані, наявність страховок. Ці факти можуть стати в нагоді надалі.

Після завершення огляду місця події співробітниками ДАІ та складання протоколу варто вимагати копію схеми ДТП з підписами учасників аварії і представника ДАІ.

Після цього бажано не відкладати візит до страхової компанії. Адже згідно з договором, заяву потрібно подати протягом трьох днів.

Список документів, необхідних для відшкодування збитку:
­ паспорт;
­ оригінал поліса КАСКО;
­ технічний паспорт автомобіля;
­ довіреність, якщо водій їздить за нею;
­ довідка ДАІ про ДТП.

Не тільки страхові компанії ускладнюють життя клієнтам. У випадку купівлі автомобіля за банківським кредитом його власник також може зіткнутися з непередбаченими обставинами.

Часто виникають ситуації, коли після проходження всіх необхідних формальностей страхова компанія готова перерахувати гроші за ремонт автомобіля, але не вам або станції технічного обслуговування, яка виконує ремонт автомобіля, а на рахунок банку для погашення кредиту. Виходить, що клієнт повинен робити ремонт за свій рахунок.

При укладанні договору фахівці радять наполягати на уточненні в документі порядку виробництва страхової виплати на адресу СТО (крім випадків крадіжки і конструктивної загибелі). Тоді власник авто зможе швидше відновити свій транспортний засіб.

Ще однією хитрістю банку є вимога здійснювати виплату по страховці на свій поточний рахунок, з якого гроші видаються готівкою позичальникові, природно, за вирахуванням комісії за видачу готівки. Так можуть діяти банки, які вказують низькі процентні ставки за кредитами, а «добирають» прибуток за рахунок різних комісій.

Якщо клієнт впевнений у своїй правоті, а страховик відмовляється платити, потрібно подавати заяву до суду, спробувавши перед цим вирішити проблему більш лояльним шляхом. Деякі менеджери, намагаючись мінімізувати виплати компанії, йдуть на очевидні порушення пунктів договору. Тому варто написати скаргу на ім’я генерального директора із зазначенням пунктів договору, які порушує компанія. Якщо правда на боці страхувальника, то до суду справа, швидше за все, не дійде. Якщо ж і тут власник автомобіля отримає відмову, то варто приготуватися до затяжного судового процесу. Незважаючи на те, що згідно з законом, справа має розглядатися не більше трьох місяців, процес може тривати навіть рік.

© 2003-2010  Українське агентство фінансового розвитку Дизайн та розробка порталу
студія web-дизайну "Золота рибка"