інформаційно-аналітичний портал Українського агентства фінансового розвитку
на головну
Як прискорити виплату страхового відшкодування по КАСКО

К.Узов

Всім автомобілістам відомі випадки відсутності оперативності страхових компаній при виплаті відшкодувань своїм клієнтам. Але, практика свідчить, що врегулювання страхових подій з виплатою відшкодування – це двосторонній процес, в якому, крім страхових компаній, активну роль повинен відігравати і страхувальник.

Більшість страхових компаній при врегулюванні збитків (особливо великих) «підлаштовуються» під поведінку клієнта. Якщо клієнт, обклавшись безліччю документів, вважає доцільним відстоювати якусь ефемерну позицію, яка не наближує його до виплати, то страхова компанія із задоволенням підтримає таку гру.

У результаті процес документообігу між страхувальником та страховою компанією буде спрямований на з'ясування, у кого з них найбільш сприятлива юридична позиція, що аж ніяк не наблизить страхувальника до виплати відшкодування.

Більшість страхових компаній охоче вплутуються в офіційне листування та судові розгляди, оскільки ці процеси відсувають момент виплати відшкодування. Таким чином, у спілкуванні з представниками страхових компаній важливо спрямовувати свою діяльність виключно на виплату страхового відшкодування, не розмінюючись на другорядні дрібниці.

Отримання розширеної довідки ДАІ (форма 2)

Згідно з договором страхування саме страхова компанія повинна отримувати цей документ. І робить вона це різними способами. Наприклад, очікує довідку від ДАІ, відправивши туди запит поштою. Якщо протягом місяця відповідь не надходить, то страхова компанія надсилає запит повторно. Такий хід подій може затягтися надовго. Для страхувальника існує альтернативний спосіб: звернутися в ДАІ, щоб отримати запит на руки самостійно. Зазвичай цей документ можна добути протягом одного дня. Заради справедливості варто відзначити, що в штаті деяких страхових компаній передбачені співробітники, які займаються одержанням подібних довідок. Відповідно, в таких страхових компаніях ця проблема не виникає.

Подання документів в страхову компанію та перевірка їх адекватності

Більшість клієнтів просто привозять документи в страхові компанії, здають їх в канцелярію, вважаючи, що зробили все необхідне. Але це далеко не так. Завжди слід упевнитися, що форма та зміст цих документів відповідають вимогам страхової компанії. Для цього варто познайомитися з фахівцем, що займається врегулюванням вашого страхового випадку. З його допомогою ви зможете отримати від страхової компанії вихідний документ, що підтверджує факт надання всіх необхідних документів і те, що їх якість задовольняє страхову компанію.

Вибір СТО для ремонту авто

Досить часто доводиться потрапляти у наступну ситуацію: за договором страхування передбачена виплата відшкодування згідно рахунку сервісної СТО. Клієнт купував автомобіль у офіційного дилера та обслуговувався на його сервісній СТО, назвемо її «А». У той же час у страховій компанії є домовленість з іншими сервісними СТО (наприклад «В»). Відповідно, страхова компанія направить даний автомобіль ремонтувати на СТО «В». Часто в такій ситуації клієнти наполягають на співпрацю зі своєю «рідною» СТО «А», що не є розумним. Адже якщо ремонт проводитиметься на СТО «В», то вона відремонтує ваш автомобіль з гарантійного листа від страхової компанії, не чекаючи оплати ремонту, що значно заощадить ваш час. Якщо страхувальник і далі наполягатиме на «рідній» СТО, то йому доведеться доплатити різницю в ціні порівняно з СТО «В», послуги якої дешевше, оскільки її домовленість з страховою компанією передбачає знижки як на ремонтні роботи, так і на запчастини.

Контроль просування страхового врегулювання

Після надання всіх документів слід активно контролювати просування справи по інстанціях страхової компанії: начальник відділу врегулювання – казначейство – бухгалтерія, оскільки під впливом людського фактора справа може «загубитися» в кабінетах страхової компанії. Для цього слід дізнатися у фахівця, який займається врегулюванням вашого випадку, номер своєї справи та за допомогою дзвінків в call-centеr тримати руку на пульсі процесу.

Потрібно відзначити, що виплата відшкодування – це процес, що на 85 % залежить від страхувальника та його здатності знаходити спільну мову зі страховою компанією.

© 2003-2010  Українське агентство фінансового розвитку Дизайн та розробка порталу
студія web-дизайну "Золота рибка"