інформаційно-аналітичний портал Українського агентства фінансового розвитку
на головну
Імпульсивні заощадження*



На фінансовому ринку розвинутих країн світу впроваджуються сервіси, які стимулюють людей економити, перетворюючи цей процес у веселу та невимушену розвагу. У результаті не тільки громадяни, але й фінансові установи отримують вигоду.

Усі знають, що витрати грошей зазвичай роблять людей щасливішими, а ось їх економія – ні, оскільки від неї немає миттєвого задоволення. Цю ситуацію всіма силами намагаються змінити розробники нової програми компанії Piggymojo.

Користувачі цієї програми щотижня ставлять перед собою персональну мету, щоб заздалегідь визначити, скільки грошей вони хочуть заощадити. Кожен раз, коли учасники програми уникають покупок, вони відправляють смс-повідомлення з текстом «я заощадив» і сумою на певну адресу Piggymojo, після чого програма автоматично підбиває підсумки поточних заощаджень і порівнює їх з поставленою метою. Також програма відправляє сигнал партнерові по заощадженнях, наприклад, одному з подружжя.

Наприклад, пара може об'єднати свої зусилля в накопиченні заощаджень і прийняти рішення про досягнення тих цілей, які вони будуть підтримувати разом. Це може бути відпустка або початковий платіж за квартиру. Якщо сума, яку їм необхідно заощадити для літнього відпочинку, становить 2 тис. доларів, то щотижня вони повинні відкладати близько 400 доларів. Зареєструвавшись у Piggymojo і вказавши свої мобільні телефони, кожен з подружжя повинен надсилати короткі текстові повідомлення, щоб поділитися джерелами і результатами своєї економії з партнером, наприклад, за рахунок зайвої чашки кави або прогулянки пішки.

Щоб не записувати свої заощадження на аркуші паперу, сервіс надає кожному користувачеві власну веб-сторінку. Сторінка містить механізм нагадувань про те, що саме користувачі збираються робити зі своїми заощадженнями – це може бути картинка нового автомобіля або фотографія з екзотичного курорту. Спочатку картинки приховані, а потім починає проявлятися квадрат за квадратом по мірі того, як накопичуються заощадження.

Компанія планує запропонувати користувачам ще кілька мотивів для імпульсивних заощаджень. Наприклад, переказувати гроші з поточного рахунку на ощадний простим відправленням тексту на адресу Piggymojo. Компанія також шукає партнерів серед інших кредитних спілок і банків з надією на те, що сервіс стане брендовим продуктом, і фінансові установи будуть використовувати його для залучення клієнтів.

У цьому році проект Piggymojo отримав грант у розмірі 300 тис. доларів від Фонду фінансування інновацій у сфері фінансових послуг для побудови інтерфейсу з Brooklyn Cooperative. Це допоможе визначити розмір комісії, яку в майбутньому будуть платити фінансові установи – учасники програми. На думку експертів Brooklyn Cooperative, інтерес представляє те, як Piggymojo зводить в єдине ціле всі технології, що спонукають споживача зробити покупку - від особливостей розміщення продуктів на полицях до рекламних оголошень, використовуючи їх на благо економії.

Підрив основ культури споживання буде для усіх великою перемогою і надихне людей більше економити. Незважаючи на це, Piggymojo належить пройти довгий шлях, перш ніж здійснити цей підрив. За оцінками експертів, за 9 місяців роботи веб-сайту близько 1 тис. людей скористалися можливістю заощадити, в середньому по 15 доларів за один раз.

Piggymojo є не першим сервісом, яка мотивує користувачів робити заощадження. П'ять років тому Bank of America для своїх клієнтів запустив програму «Тримай Здачу» (Keep the Change), яка округлює покупки в більшу сторону, а додаткові гроші автоматично відправляються на ощадний рахунок. Роком пізніше з'явився Mint.com – сайт з управління особистими фінансами, який допомагає користувачам в обліку своїх витрат. Інший онлайн-сервіс – SmartyPig, не тільки морально заохочує цілі економії (шляхом розповсюдження їх в соціальних мережах), але і може відправляти гроші на передплачені картки з можливістю повернення частини витрачених при покупках коштів (опція Cash-Back).

Аналітики стверджують, що кредитні спілки і банки можуть легко підключатися до цієї програми. Компанія впроваджує соціальні та мобільні компоненти в свій сервіс, який повинен допомогти фінансовим інститутам залучати клієнтів. Це відмінна можливість для банків і кредитних спілок посилити свій вплив на фінансове життя своїх клієнтів.

В Україні інтерес у цьому плані викликає розробка окремими банками – систем електронної здачі, впроваджена під брендом «Без монет». За бажанням клієнта, дрібну здачу банки зараховують на рахунок «Електронної скарбнички». При отриманні здачі на рахунок, прив'язаний до мобільного телефону, гроші підсумовуються автоматично. Їх можна витратити на оплату послуг зв'язку, комунальні платежі, зберігати на ощадному рахунку або отримати готівку в банкоматах і касах. Ваучери «електронної здачі» вільно приймаються інтернет-банкінгом і системою миттєвих платежів LiqPay.



*За матеріалами веб-сайту Банки.ua

© 2003-2010  Українське агентство фінансового розвитку Дизайн та розробка порталу
студія web-дизайну "Золота рибка"