інформаційно-аналітичний портал Українського агентства фінансового розвитку
на головну
Мобільні платформи для бізнесу і біржових ринків

А.Пацай, А.Агібалов

Мобільні платформи у підприємницькій діяльності еволюціонують дуже швидко, і це пов’язано з постійно зростаючими вимогами сучасного бізнесу.

Раніше в якості таких платформ виступали пейджери, потім на зміну їм прийшли комунікатори BlackBerry, що прив’язані до свого дорогого і не дуже зручного сервісу, але які забезпечили можливість читати пошту де і коли завгодно.

Поступово телефони ставали дедалі складнішими і більш функціональними, пропонуючи в основному можливості, орієнтовані на бізнес-користувачів. Однак, якщо до 2007 року смартфони були цікаві в першу чергу для корпоративних користувачів і різних технічних фахівців, то з появою в 2007 року iPhone почалася «консьюмеризація» цього ринку, коли смартфонами (не тільки від Apple) почали користуватися досить широкі кола населення.

На сьогодні для бізнес-користувачів інтерес представляють декілька мобільних платформ. По-перше, це все та ж BlackBerry, яка зуміла зберегти свою основну перевагу – швидкий і якісний доступ до пошти, і саме тому в якості мобільної платформи для пошти багато хто вибирає саме рішення компанії Research In Motion (RIM). По-друге, цілком привабливою може виявитися і платформа Android від компанії Google – в першу чергу, за рахунок своєї відкритості, доступності і наявності великого вибору пристроїв. HP, яка завжди була популярною в світі бізнес-рішень, нещодавно придбала компанію Palm, творця легендарних мобільних «надолонників», і на основі нової операційної системи webOS цілком може запропонувати свої варіанти мобільних рішень для корпоративних користувачів.

А ось Microsoft і Windows Mobile, на жаль, схоже, найближчим часом цілком може вийти з гри на цьому ринку. Раніше Windows Mobile була досить поширеною саме серед бізнес-користувачів, в основному, тому, що компанія продавала пристрої зі своєю операційною системою як частина якогось великого корпоративного рішення. Однак сьогодні, коли всі інші конкуренти в цьому бізнесі - Apple, Google, RIM і інші – різко активізувалися, розвиваючи свої рішення і пропонуючи їх різним категоріям користувачів, Microsoft не встигає швидко реагувати, а кроки компанії викликають подив у потенційних покупців. Всі розуміють, що Windows Mobile 6 не може конкурувати з сучасними мобільними платформами, а нова операційна система Windows Phone 7 поки що не може похвалитися ні сучасними можливостями (наприклад, підтримкою багатозадачності), ні чіткою стратегією розвитку бізнес-напрямку. Тому перспективи цієї платформи у світі бізнесу поки що не дуже зрозумілі.

Мобільні технології часто приходять у світ бізнесу значно раніше, ніж ними починає користуватися масовий споживач, і відбувається це тому, що бізнес бачить перспективність технологій і готовий застосовувати їх для своєї ж вигоди. Втім, є і зворотний шлях, коли споживчі технології несподівано стають популярними в бізнесі. Коли Apple анонсувала свій планшет iPad, компанія саме в якості основного використання розглядала споживання різного медіа-інтернет-контенту на пристрої масовим користувачем. Однак форм-фактор iPad виявився настільки вдалим, що він несподівано став доволі популярним серед бізнес-користувачів.

Керівництво Apple говорить про те, що серед компаній, що входять у список Fortune 100, більше половини або вже використовують iPad у своїй щоденній діяльності, або пристрій проходить тестові випробування на предмет впровадження його у процеси в компанії. Пов’язано це з кількома факторами:

- як уже згадувалося вище, дуже зручний форм-фактор пристрою, який цілком здатний замінити ноутбук у багатьох завданнях;

- тривалий час роботи від заряду батареї (до 10 годин);

- підтримка різних прийнятих у корпораціях стандартів для комунікацій і убезпечення;

- моментальне включення в режим роботи, без режимів сну і тривалих «пробуджень»;

- наявність великої кількості різних додатків, у тому числі бізнес-орієнтованих;

- можливість створювати свої додатки і поширювати їх усередині корпорацій.

Тому iPad став надзвичайно затребуваним у світі бізнесу, причому в найрізноманітніших напрямках. Наприклад, ним користуються юристи, тому що це зручний інструмент доступу до баз законодавства, для нотаток і роботи з документами.

iPad використовують і продавці, оскільки він ідеально підходить для невеликої презентації про товар і на місці продавець може записати дані для, скажімо, подання заявки на кредит. Так робить в США, наприклад, фінансовий підрозділ Daimler AG, при обслуговуванні потенційних покупців автомобілів у салонах однойменної марки.

Досить поширені iPhone і iPad і у фінансовій сфері; не випадково один із додатків, що постачається в комплекті з iPhone – це віджет для перегляду рівня індексів і акцій на торгах на фондовій біржі в Нью-Йорку. Обидва пристрої мають можливість постійного підключення до мобільної мережі з отриманням даних, що робить їх цінним супутником для тих, кому важлива актуальна інформація щодо фінансових інструментів. Для iPhone і iPad вже вийшло безліч додатків, які дозволяють не тільки отримувати інформацію в режимі реального часу, але і проводити різні фінансові операції. Так, додаток E*TRADE є повноцінним торговельним терміналом на iPad, а додаток Bloomberg надає не тільки інформацію з акцій і індексів, а й різні новини фінансового ринку.

Якщо говорити про платформу Android, то спостерігаються аналогічні тенденції. Незважаючи на досить молодий вік, платформа вже вийшла зі стану «сирої» версії і всі провідні виробники комунікаторів із 2009 року почали збільшувати частку надолонників з цієї ОС у своїй продуктовій лінійці. Це слугувало сигналом про достатню зрілість платформи для її застосування у фінансовій і біржовій сферах. Так, провідний виробник комунікаторів НТС постачає свої пристрої зі встановленим додатком Yahoo Stocks для доступу до всіх інформаційних даних, що транслюються цією компанією. Досить просто ввести в пошуку на Android Market слово «stock» та отримати список із сотні програм, орієнтованих на роботу з біржами і брокерськими компаніями, – все завдяки тому, що Android є однією з найбільш дружніх платформ для розробника..

На вітчизняному ринку мобільного біржевого софту вибір поки невеликий. Існують додатки для участі у торгах під платформу Windows Mobile: PocketQUIK, Прайм-ТАСС Portfolio, Aton-Line для КПК, MetaTrader та ін. Для платформи iPhone/iPad на даний момент є тільки однин додаток для перегляду ходу торгів, а для Android – жодного.

© 2003-2010  Українське агентство фінансового розвитку Дизайн та розробка порталу
студія web-дизайну "Золота рибка"